Op de dag van de arbeid, lanceer ik officieel Mediabureau MEER. Het is 1 mei. Aan de slag met mijn eigen bedrijf. Eigenaar prijkt er op mijn visitekaartje. Na jarenlang in loondienst te hebben gewerkt bij maatschappelijke organisaties zoals de politie en de GGD, ben ik nu eigen baas.
Ik heb er goed over nagedacht, veel gepraat en vooral nog meer geluisterd. Want er zijn heel veel tekstbureaus en je wilt toch een beetje opvallen en anders zijn. Salvator Dali zei ooit - en ja ik gebruik 'm vaker - 'wie belangstelling wil wekken, moet provoceren.' Opvallen dus, ietwat anders en onderscheidend. Dat probeer ik in teksten te zijn, maar ook als het gaat om media-organisatie en vooruit ook een beetje als persoon.
Wat ik in ieder geval wil met MEER is meer schrijven. Schrijven is leuk. Hoe mooi is het als je een idee hebt, je dat kunt verwoorden en kunt delen met anderen. Dat deed ik al, maar minder dan ik wilde.
Media-organisatie vind ik ook leuk. Allerlei landelijke mediamomenten met de toenmalige korpschef van Politie Flevoland en de huidige directeur van GGD GHOR Nederland blijven mij bij en hun reactie op mijn 'optreden' was positief. Ook leuk om te horen. ''Van een schouderklopje heeft nog nooit iemand een blessure gekregen", zei Foppe de Haan ook. Oh ja, die quote gebruik ik ook vaker.
Allemaal leuk dus en daarom ben ik gestart met MEER. En ook een beetje om de tekst van het nummer Meer. Gezongen door het allang niet meer bestaande, vergeelde en vergeten bandje Grof Geschut. Ja, veel minder bekend dan Dali en De Haan. 'Ik wil meer, ik wil meer, ik wil meer, want ik word er zo vrolijk van.'
En zo is het.