Meermaals-144

01-05-2024

Twee keer drie hoera voor Mediabureau MEER

Vandaag de dag vieren 41.910 mensen in Nederland hun verjaardag. En ik ook. Nou ja Mediabureau MEER dan (en Yvonne van Gennip ook, als een van de weinige BN’ers. Zij wordt 60 jaar, maar dit compleet terzijde). Vandaag is het namelijk precies zes jaar geleden, dat ik startte met Mediabureau MEER. Op 1 mei 2018 was het zover.

Ik vond de dag van de arbeid wel een mooi haakje. Op mijn LinkedIn pagina schreef ik om mijn bestaan nader te omschrijven: “Geef me werk wat bij me past en ik hoef nooit meer te werken.” Een citaat van de Chinese filosoof Confucius. Hij deed deze uitspraak zo’n 2500 jaar geleden.

Grof Geschut

Mijn allereerste blog dat ik die dag schreef – het was een dinsdag dat was toen nog vaste blogdag – had de titel MEER en ging over het gelijknamige nummer van het bandje Grof Geschut. MEER staat trouwens voor Media Expert Erik Riemens. De naam was er al, de afkorting kwam van de receptioniste van GGD GHOR Nederland, mijn oud-werkgever. Hulde Loes!

Maar genoeg over de naam en betekenis van MEER. Ik kreeg zeker in het begin de vraag waarom ik koos voor de benaming mediabureau. Ik ben toch een tekstschrijver, die zich bezighoudt met het schrijven en redigeren van allerlei teksten? Webteksten, social mediaberichten, vacatureteksten (!) en ook interviews, nieuwsberichten, human interest- en achtergrondverhalen. Zowel online als offline. En ik ben toch alleen? Dan ben je toch geen bureau?

Suf en stom

Mijn eerste reden om voor mediabureau te gaan, is de alliteratie met MEER. Het bekt wel lekker en het onthoudt nog beter. Dat klinkt suf en als ik zo opschrijf staat het ook nog eens stom, maar het is echt zo. Lees dit universitaire onderzoek van 36 pagina’s maar over de alliterende drieslag (de tricolon is werkelijk een prachtig stijlfiguur).

Ik wil juist meer zijn dan alleen maar een tekstschrijver. Anders. Dat heeft alles te maken met dat naast het schrijven van teksten, mij het onderdeel media ook zo verrekte aanspreekt. Wat doen ondernemingen, verenigingen en andere organisaties eigenlijk met media? Hoe verlopen hun media-optredens? Wat doen ze om media-aandacht te krijgen, bijvoorbeeld door hun inzet van social media? Maar ook, waarom doen sommige bedrijven of clubs helemaal niks met media?

Mediabureau

Mijn afweging was dus hoe ik kan ik mezelf zo positioneren dat klanten zien dat ik meer dan alleen maar teksten schrijf? Door Mediabureau voor MEER te zetten. In mijn ogen is een mediabureau een organisatie die zich bezighoudt met wat ik media-organisatie heb genoemd. Oftewel media-attendering, advisering en alarmering.
Wat ik daarmee bedoel is hoe in de media te komen, mediabegeleiding en -coaching, organiseren van een media-evenement, maar ook hoe om te gaan met ongewenste media-aandacht. Check mijn site maar even.

Verder richt ik mij met MEER op free publicity. Goede en gratis publiciteit, want ik weet inmiddels dat heel veel klanten niet heel veel tijd en geld willen besteden aan media-uitingen. Naamsbekendheid, publiciteit en dat voor een aantrekkelijke prijs. Wie wil dat nu niet? Met een goed verhaal, het juiste moment en het passende medium kom je echt een heel eind. Dat strategische advies kan ik je geven. Wat werkt het beste voor jou?

Op stal

Tot zover dit feestelijke promopraatje. Het kan weer een jaar de kast in, op stal en achter het gordijn. Het is volbracht. Kan ik nu weer aan het werk…

 


Laat een bericht achter - aantal berichten: 0

Bent u de eerste die reageert?



Laat een bericht achter

naam
e-mail
website
bericht
Schrijf acht in cijfers: