Meermaals-33

16 maart 2022

3,14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510 58209 74944 59230 78164 06286 20899 86280 34825 34211 70679 82148 08651 32823 06647 09384 46095 50582 23172 53594 08128 48111 74502 84102 70193 85211 05559 64462 29489 54930 38196 44288 10975 66593 34461 28475 64823 37867 83165 27120 19091 45648 56692 34603 48610 45432 66482 13393 60726 02491 41273 72458 70066 06315 58817 48815 20920 96282 92540 91715 36436 78925 90360 01133 05305 48820 46652 13841 46951 94151 16094 33057 27036 57595 91953 09218 61173 81932 61179 31051 18548 07446 23799 62749 56735 18857 52724 89122 79381 83011 94912 98336 73362 44065 66430 86021 39494 63952 24737 19070 21798 60943 70277 05392 17176 29317 67523 84674 81846 76694 05132 00056 81271 45263 56082 77857 71342 75778 96091 73637 17872 14684 40901 22495 34301 46549 58537 10507 92279 68925 89235 42019 95611 21290 21960 86403 44181 59813 62977 47713….

Eergisteren was het weer zover. Op 14 maart is het namelijk ieder jaar internationale PI-dag.

Inhakers. Kapstok. Timing. Je kunt jouw boodschap zo maar de wijde wereld insturen. Letterlijk op een gegeven moment. Maar is het niet beter om dat te doen, wanneer er extra aandacht voor het onderwerp is? Op het juiste moment reageren met de juiste content. Daar gaat het om. Dan val je op, beklijft je boodschap beter en heb je wellicht meer succes. Lees er alles over in dit artikel. Timing dus. En dat verhaal is na zes jaar nog zo actueel als wat.

Poepdag

Als ik even terugkijk naar eerder dit jaar, hebben we twee hele bekende inhakers achter de rug. Blue Monday op maandag 17 januari en Valentijnsdag op 14 februari. Er is eigenlijk altijd wel wat aan te haken en op te hangen. Alleen, wat kun je er in veel gevallen mee? Laten we onze neus nu eens niet ophalen voor 14 april nationale poepdag. Waarom zou je je kleine of grote boodschap nou ophangen aan zo’n bijzonder moment?

Mijn advies aan een klant van mij, in dit geval Darmspecialist.com, is om daar toch echt wat mee te doen. En dat hoeft dan niet per se nieuwsgerelateerd te zijn. Het kan ook zijn dat je even aandacht vraagt voor bijvoorbeeld je nieuwe website, een ervaringsverhaal, of de komst van een nieuwe medewerker. Bedenk het maar. Maar je hebt nu een aanleiding. En je hebt meteen iets over te schrijven. Zo val je op en heb je die aandacht, die je wat kan opleveren.

Je ziet dat in zulke periodes ook vaak nieuwe campagnes gelanceerd worden. De overheid speelt daar slim op in, maar uiteraard ook allerlei bedrijven, organisaties en instellingen. En dan maakt het echt niet uit hoe klein of groot je bent. Iedereen kan een bepaalde dag in het leven roepen, uitdragen of zo aandacht vragen voor een bepaald onderwerp. Dus jij ook.

Ik zeg woensdag 16 maart, inhaakdag.

 


Laat een bericht achter - aantal berichten: 0

Bent u de eerste die reageert?



Laat een bericht achter

naam
e-mail
website
bericht
Schrijf vijf in cijfers: