Meermaals-34

23 maart 2022

‘Ik wil kontakt. Geen afstand.’ Ach, wie kent ‘m niet. De megahit van Frank Boeijen, de zanger die net zo onnavolgbaar als onverstaanbaar is in zijn teksten. Want contact schrijf je toch gewoon als contact en niet als kontakt? Hoe dan ook, we willen contact. Een vraag stellen en antwoord krijgen. Of fysiek contact. Gehoord worden, om zo een reactie te ontlokken of überhaupt opgemerkt te worden.

De afgelopen week las ik een artikel op Frankwatching getiteld 15 extreem goede contactpagina’s die je op je eigen website zou willen hebben. Oh oké. Daar kom ik zo op terug. Wat ik interessant vind, is wat is nu goed zakelijk contact? Ik roep waarschijnlijk iets heel geks, maar dat zijn voor mij een handvol zaken, die daarmee te maken hebben.

  1. Je zorgt dat je bekend bent. Jouw bereikbaarheidsgegevens zijn te vinden en niet pas na het oplossen van een puzzel.
  2. Je neemt de ander serieus door überhaupt te antwoorden.
  3. Je neem de ander serieus door snel te reageren. Gewoon dezelfde dag.
  4. Een gemaakte afspraak kom je na.
  5. Naast die basisafspraken, doe je ook wat extra’s voor je klant of in mijn geval meer.

Laat ik het zo zeggen en de afgelopen weken had ik die ervaring meermaals: was het maar zo simpel.

Het valt mij meer en meer op dat mensen slecht bereikbaar zijn, heel laat reageren of ook best vaak helemaal niet. Daarmee bedoel ik via de telefoon, mail of via de website. En natuurlijk gaat het bij mij ook weleens mis. Spontaan gebeld worden door enthousiastelingen met een weinig verheffend verhaal en veel tijd, is niet mijn ding. Geef mij maar een mail, die kan ik letterlijk ongestoord beantwoorden. Wanneer ik het wil, maar wel binnen een dag. Voor mij is dat heel simpel. Als ik zelf een vraag stel of iets wil weten, dan wil ik ook geen dagen, laat staan week of nog langer wachten.

Ik heb nog wat tips over goed en zakelijk contact.

-behandel mails of telefoontjes meteen. Koppel er een actie aan.
-zeg niks toe wat je niet waar kunt maken.
-reageer binnen max drie dagen op een mail. Het liefst direct.
-je kunt altijd procescommunicatie geven.
-behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden.

Kontakt

Tot slot, nog even terug naar dat Frankwatching artikel. Helaas staat Mediabureau MEER niet bij die 15 extreem goede contactpagina’s. Tip: gebruik naast een contactpagina, altijd een mailadres. Dat doe ik ook en is persoonlijker. Alleen een paar invulveldjes weerhoudt klanten, vragers of wie dan ook van contact.

En contact is toch wat we willen, geen afstand en geen kontakt.

 


Laat een bericht achter - aantal berichten: 0

Bent u de eerste die reageert?



Laat een bericht achter

naam
e-mail
website
bericht
Schrijf dertien in cijfers: