Verkeersveiligheid

Youp van ’t Hek en T-Mobile, Nico Dijkshoorn en Post NL, Jon van Eerd en Easy Jet en sinds afgelopen woensdag 4 april Gordon en Q-Park.
Grote kans dat je nu denkt, dat heeft iets met onvrede over bedrijven en de macht van de BN’er te maken. Klopt. Heb je een klacht, ben je een BN’er en heb je een beetje bereik? Doe dan op social media je beklag en je wordt meer dan gehoord en meteen geholpen. Dan weten de jongens en meisjes van de webcareteams, de dames van het middenmanagement en de hogere heren niet hoe snel er van alles uit de kast getrokken moet worden om dit toch zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatiemanagement in optima forma. Alles wordt gedaan om de negatieve publiciteitsstroom in te dammen, de BN’er te bedienen en beterschap, ja duizend keer wordt er beterschap beloofd en uiteraard worden alle procedures weer tegen het licht gehouden.

Ik ben geen BN’er, verreweg van dat. In de media wordt niet gesproken over Mediabureau MEER, er worden geen Kamervragen over mij gesteld en de Nederlandse economie draait en groeit ook wel door zonder mijn bedrijf. Terwijl ik best wel goede ideeën heb. Vind ik. Ik geef er eentje weg, al schreef ik er al eerder over in mijn blog bonnetje.
Zo broed ik namelijk nog steeds op een plan om de Nederlandse verkeersdeelnemer wat meer kennis van de regels bij te brengen. En dat mag ook wel zeg. Waarom beginnen we niet bij de bemande benzinestations om de klanten bij het afrekenen een kraskaart met een verkeersvraag aan te bieden? Of we verwerken zoiets op het bonnetje en drukken er Mediabureau MEER, tekst, media-organisatie en…meer op. Vraag goed? Dan kun je bij meerdere goed beantwoorde vragen prijzen winnen. Heb je het fout, dan heb je tenminste wat geleerd. Is nog goed voor de verkeersveiligheid ook. En het is ook een keer wat anders dan de eeuwige vraag om de spaarkaart en de attendering op de aanbieding.

Naast bovenstaand idee, schrijf ik iedere week twee blogs, binnenkort komt nummer 100 eraan (wie doet dat nog meer?) en dit twitterbericht van mij (filmpje vanaf 3.00 minuut) was destijds voor tafeldame Claudia de Breij van De Wereld Draait Door de aanleiding om het programma van 4 december 2013 mee te beginnen. Maar maakt mij dat bekend, beroemd en worden bedrijven bang en beverig als ik mij laat gelden? Wie ben ik nu als het gaat om contacten, bekendheid en massale volgers op social media?

Ik waag nog een poging. Ik heb ooit een appje gestuurd naar Hélène Hendriks (niet met mijn eigen telefoon), heb in het verleden twee keer koffiegedronken met Marga Bult, DM-contact gehad met Leonie ter Braak over deelname aan een landelijk televisieprogramma en Jochem Myjer heeft een keer een tweet van mij geretweet. En ik heb weleens privé social mediacontact met Jeanine Hennis. Verder pretendeer ik de bedenker te zijn van de tegeltjeswijsheid: ‘Het tonen van zwakte, is een teken van sterkte.’ Het was mijn meest populaire tweet ooit. Ook ben ik de trotse bezitter van de 06 nummers van Oranje Leeuwin Renate Jansen, assistent-bondscoach Dwight Lodeweges, Joop Alberda de gouden volleybalcoach, de ex van Alexander Pechtold Anne Lok en kan ik schrijfster Corine Koole zo bellen. Zij was ooit bij mij thuis was, omdat ik mee heb gewerkt aan een aflevering Lust en Liefde in het Volkskrant Magazine.

Maar verder?

Ik besta niet, voor grote organisaties en bedrijven ben ik slechts een klant- of een abonnementsnummer. Ik ben één van de velen. Ik ben eigenlijk niets of beter gezegd, ik beteken niets. Ook voor mij is het bijna niet mogelijk om iemand van een bedrijf te spreken die ook echt ergens over gaat. Ik kom niet verder dan de chats, twitterberichtjes en lange wachttijden aan de telefoon. Maar ondertussen moet ik wel gewoon aan mijn betalingsverplichtingen voldoen, al zal er niemand omvallen als ik geld blijf terugstorten of mijn incasso intrek. Nee, de medewerkers gaan gewoon weer naar huis na een werkdag met of zonder contact met mij en morgen is er weer een werkdag. En overmorgen ook.

KPN, doe nu gewoon wat je moet doen en dat is leveren waarvoor ik betaal. Na het lezen van mijn blog, zie ik de beloofde downloadsnelheid graag zo snel mogelijk tegemoet. Actie! Daar hoef ik niet lang op te wachten toch? Kom op KPN dat Kan Prima Nu.


Laat een bericht achter - aantal berichten: 0



Bent u de eerste die reageert?



Laat een bericht achter

naam
e-mail
website
bericht
Schrijf dertien in cijfers: