Meermaals-39

27 april 2022

In de week van het feest van onze koning, vier ik ook mijn bescheiden feestje. Aanstaande zondag, de rustdag, is het precies vier jaar geleden dat ik startte met Mediabureau MEER. Op 1 mei 2018 was het zover. Ik vond de dag van de arbeid wel een scherp haakje.

Op mijn LinkedIn pagina schreef ik: “Geef me werk wat bij me past en ik hoef nooit meer te werken.” Een citaat van de Chinese filosoof Confucius. Hij deed deze uitspraak zo’n 2500 jaar geleden. Mijn allereerste blog dat ik die dag schreef had de titel Meer en ging over het gelijknamige nummer van het bandje Grof Geschut. En als laatste over MEER. MEER staat voor Media Expert Erik Riemens. De naam was er al, de afkorting kwam van de receptioniste van GGD GHOR Nederland. Andermaal dank Loes!

Ik kreeg zeker in het begin de vraag waarom ik koos voor de benaming mediabureau. Ik ben toch een tekstschrijver, die zich bezighoudt met het schrijven en redigeren van allerlei teksten? Webteksten, social mediaberichten en ook interviews, nieuwsberichten, human interest- en achtergrondverhalen. Zowel online als offline. En ik ben toch alleen? Dan ben je toch geen bureau?

Mijn eerste reden om voor mediabureau te gaan, is de alliteratie met MEER. Het bekt wel lekker en het onthoudt nog beter. Dat klinkt suffig en als ik zo opschrijf staat het ook nog eens stom, maar het is echt zo. Lees dit universitaire onderzoek van 36 pagina’s maar over de alliterende drieslag (de tricolon is werkelijk een prachtig stijlfiguur).

Het tweede is, ik wil juist meer zijn dan alleen maar een tekstschrijver. Anders. Ik vind het onderdeel media zo boeiend. Wat doen ondernemingen, verenigingen en andere organisaties eigenlijk met media? Hoe verlopen hun media-optredens? Wat doen ze om media-aandacht te krijgen, bijvoorbeeld door hun inzet van social media? Maar ook, waarom doen sommige bedrijven of clubs helemaal niks met media?

Mijn afweging was dus hoe kan ik mezelf zo kan positioneren dat klanten zien dat ik meer dan alleen maar teksten schrijf? Door Mediabureau voor MEER te zetten. In mijn ogen is een mediabureau een organisatie die zich bezighoudt met wat ik media-organisatie heb genoemd. Ik kan voor diezelfde ondernemingen en verenigingen, de hele media-organisatie verzorgen. Hoe in de media te komen, mediabegeleiding en -coaching, organiseren van een media-evenement, de omgang met de media, maar ook hoe om te gaan met ongewenste media-aandacht.
Dat verdeel ik in drie onderdelen en die vormen mijn meerwaarde ten opzichte van alleen maar een tekstschrijver. Meer weten? Lees ze dan: media-attendering, media-advisering en media-alarmering.

Kwartet

Het is bijna 1 mei en ik heb dus kwartet. Ik kan alleen maar zeggen: elke kaart is mij evenveel waard. Iedere dag werk ik met een lach en om maar eens een gangbaar gezegde met ‘meer’ te gebruiken: “Er is meer dan de molen in het woud omgegaan.” En dat ervaar ik echt elke keer met MEER!


Laat een bericht achter - aantal berichten: 0

Bent u de eerste die reageert?



Laat een bericht achter

naam
e-mail
website
bericht
Schrijf twaalf in cijfers: